مشاهده منو

پخش زنده
زمان انتشار: ۰۱/۰۵/۱۴۰۱

مقاله مشترک ایلان کار و برایان هوک پیرامون یهودستیزی رژیم ایران

تابلو روزشمار نابودی اسرائیل

با وجود ضربه شدیدی که همه گیری به ایران وارد کرده است، تهران حاضر نیست از نفرت تند خود از یهودیان و هدف قراردادن اسرائیل دست بکشد و به همین دلیل است که  فشار دولت ترامپ مثل همیشه ضروری است. ۴۱ سال پیش زمانی که  انقلاب اسلامی , ایران را تسخیر کرد ، یک ایدئولوژی خشن الهام گرفته از یهود ستیزی، فرهنگ بردباری و حتی مهربانی نسبت به یهودیان را از بین برد. پادشاهی شاه،  یهودیان را در جریان هولوکاست نجات داده بود و به خانواده های یهودی در فرار کردن از آزار و اذیت در عراق کمک کرده بود.

امروز، جمهوری اسلامی حامی اصلی یهود ستیزی در جهان است و نفرت از یهودیان پایه ایدئولوژی آن ها را تشکیل می دهد. در سال ۱۹۷۹، تنها چند ماه بعد ازبه قدرت رسیدن آیت الله خمینی بود که مقامات اسلامگرا رهبر جامعه یهودیان ایران را به اتهام «صهیونیست» و «امپریالیست اقتصادی» بودن اعدام کردند. او اولین نفر از چندین یهودی ایرانی بود که کشته شدند. رژیم همچنین در تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود یک واحد زبده عملیات ویژه را به نام نیروی اورشلیم، و یا نیروی قدس به فرماندهی (تا همین اواخر) ژنرال قاسم سلیمانی و برای «آزادسازی» اورشلیم از دست یهودیان به وجود آورد. در سالهای ۱۹۸۰ میلادی، نیروی قدس گروه حزب الله را که یکی از کشنده ترین گروه های تروریستی و یهودستیز روی زمین است، به وجود آورد. 

در دهه ۱۹۹۰، ایران و گروه های نیابتی تروریستی آن، چندین بمب گذاری انتحاری را علیه اهداف یهودی در آرژانتین و بلغارستان انجام دادند که منجر به قتل ۱۲۰ نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد.  ایران همچنان بر طبل تنفر یهودستیزانه می کوبد. منابع رسانه ای رسمی دولتی مطالب یهودستیزانه  از جمله «پروتکل بزرگان صهیون» را منتشر می کنند. شعارهای مربوط به نسل کشی مانند «مرگ بر اسرائیل» در راهپیمایی های سازمان یافته دولت شنیده می شود و مقامات از لزوم «محو کردن اسرائیل از روی نقشه زمین» سخن می گویند. برخی در غرب این گونه بیان را مبالغه می پندارند. اگر چنین است، پس چرا رژیم روی برخی از موشک های دور برد خود به زبان عبری و فارسی شعار «اسرائیل باید از روی زمین محو شود» را چاپ می کند؟ 

اخیراً، خامنه ای، اسرائیل را یک «تومور سرطانی» توصیف کرد و تصویری منتشر کرد که خواستار «راه حل نهایی» علیه یهودیان بود. حتی  همه گیری ویروس کرونا در ایران تبدیل به ابزاری برای یهود ستیزی رژیم شد. رهبران و شبکه های رسمی خبری ادعا کرده اند که «صهیونیستها» مسئول همه گیری این ویروس هستند. اما این صهونیست ها نبودند که از ژانویه تا مارس به شرکت هواپیمائی ماهان اجازه پرواز به چهار شهر در چین را دادند و بعد در مورد آن دروغ گفتند. این رژیم بود. آخوندها نیز کودکان را برای نفرت ورزی از یهودیان شستشوی مغزی می کنند. آنها را وادار به تنفر یهودیان کرده اند. تصویری در یکی از کتابهای درسی کلاس سوم نشان می دهد که کودکان با چوب یک مهاجم کثیف و میکروب مانند را تعقیب می کنند. مهاجم ستاره داوود بر روی بازوی خود دارد. دولت ترامپ قاطعانه در برابر تمامی این زشتی ها ایستاده است. ما یهود ستیزی رژیم  را در صورت مشاهده افشا می کنیم. وزیر امور خارجه، مایک پامپئو، ایران را طبق قانون بین المللی آزادی مذهبی سال ۱۹۹۸به دلیل نقض شدید آزادی مذهبی تحریم کرد. ما روحانی ایرانی احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان را به دلیل اینکه غیر مسلمانان را «حیوانات گناهکار» خواند و خواستار کشتن وزیر امور خارجه اسرائیل شد، تحریم کردیم.    

ما سپاه و نیروی قدس آن را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تحریم کردیم و ملت ها را به تحریم و یا ممنوع کردن حزب الله و کلیت آن فرا خواندیم. ما با ایجاد توافق صلح بین اسرائیل و امارات متحده عربی، ایران را بیش از پیش منزوی می کنیم. این دولت اجازه نخواهد داد که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، در ماه اکتبر منقضی شود. ما به زودی از حق خود برای بازگرداندن تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران (مکانیسم ماشه) از جمله تحریم تسلیحاتی، استفاده خواهیم کرد. و رئیس جمهور ترامپ عهد کرده است که  هرگز به کشور حامی اصلی تروریسم و یهود ستیزی در جهان اجازه مالکیت سلاحهای هسته ای ندهد. بر خلاف دولت قبلی، ما از هر گونه اقدام اسرائیل جهت دفاع از خود دربرابر حملات ایران و نیروهای نیابتی اش حمایت کردیم. اسرائیل می داند که کارزار  فشارحداکثری اقتصادی ما آخوندها را در بحران مالی قرار داده است.  هم زمان، رژیم با مردم خود که خواستار صلح با اسرائیل و معتقد به دوستی با یهودیان که کورش کبیر نشانگر آن بود، هستند با بحران مشروعیت رو به رو است.  

مطمئن باشید: ایالات متحده به استفاده از هرگونه ابزار مناسب قدرت ملی علیه رژیم ایران و یهود ستیزی اش ادامه خواهد داد.    

منبع: سفارت‌مجازی ایالات‌متحده در ایران

تازه‌ها