مشاهده منو

پخش زنده
زمان انتشار: ۲۸/۰۱/۱۴۰۲

شاهزاده رضا پهلوی در مسیر اسرائیل و «ابلاغ پیام دوستی»

شاهزاده رضا پهلوی شناخته‌ترین چهره سیاسی ایران اعلام کرد که به منظور ابراز احترام به قربانیان هولوکاست، ابلاغ پیام دوستی و صحبت با کارشناسان آب در اسرائیل به این کشور سفر خواهد کرد.

گیلا گامالیل، وزیر اطلاعات اسرائیل در سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل میزبان وی خواهد بود و قرار است ایشان در مراسم یادبود و احترام به قربانیان هولوکاست در روز یادبودشان شرکت کند.

شاهزاده رضا پهلوی در توییتر خود نوشت: «هدف من از این سفر، ابلاغ پیام دوستی ملت ایران، گفتگو با متخصصان آب اسرائیلی درباره چگونگی مواجهه با بحران منابع آب ایران ناشی از سو‌ءاستفاده رژیم جمهوری اسلامی، و ادای احترام به قربانیان هولوکاست هم‌زمان با روز یادبودشان است.»

شاهزاده رضا پهلوی که بسیاری باور دارند رهبر سیاسی اپوزیسیون ایران معرفی می‌شود پیشتر مواضع دوستانه نسبت به کشور اسرائیل داشت و بارها در سخنرانی‌ها و نشست‌های مطبوعاتی خود از آینده مثبت میان دو کشور ایران و اسرائیل گفته است.

شاهزاده رضا پهلوی از جمله اهداف سفر سیاسی خود به اسرائیل را در توییتر چنین اشاره کرد: «می‌خواهم مردم اسرائیل بدانند که جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست. پیوند دیرین میان دو ملت ایران و اسراییل می‌تواند دوباره برقرار شود و به هر دو ملت سود برساند. به اسرائیل می‌روم تا نقشم برای ساختن آن آینده روشن‌تر را ایفا کنم.»

اعلام سفر شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل با واکنش‌های متعددی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است و بسیاری از کاربران از این سفر استقبال کرده‌اند.

تازه‌ها