مشاهده منو

پخش زنده
زمان انتشار: ۱۲/۰۹/۱۴۰۲

به نام «زن،‌زندگی،آزادی» به کام محافل اسرائیل‌ستیزی

شهروندان ایرانی و فرانسوی که در نشست گرامیداشت «زن،زندگی،آزادی» در شهرداری منطقه نوزدهم پاریس در شامگاه دهم آذرماه حضور داشتند مجبور به شنیدن سخنرانی اسرائیل‌ستیز و یهودستیزانه یکی از نیروهای چپ ایرانی شدند. هرچند دانشجویان دعوت شده در این نشست درخصوص مبارزات داخل کشور ایران صحبت کردند اما جواد جواهری از سخنرانان اصلی این نشست مقابل مهمانان و معاون شهردار منطقه ۱۹ پاریس علیه اسرائیل و در دفاع از گروه تروریستی حماس سخنرانی کردند.

پس از سخنان اسرائیل‌ستیزانه جواد جواهری، آقای فرانسوا بشیو معاون شهردار منطقه ۱۹ با درخواست میکروفن نسبت به دیدگاه‌های ضداسرائیلی و دفاع سخنران از گروه تروریستی حماس انتقاد کرد و ضمن عذرخواهی از مهمانان و نماینده سازمان «نه به یهودستیزی» که در آنجا حضور داشت، گروه حماس را یک سازمان تروریستی معرفی کرد.

سخنان رادیکال و ضداسرائیلی آقای جواهری از سوی افراد دیگر حاضر در این نشست نیز با اعتراض روبرو شد.

سازمان «نه به یهودستیزی» معتقد است که جریان یهودستیز و اسرائیل‌ستیز با سواستفاده از نام جنبش ملی ایران قصد دارد اهداف سیاسی و شبه ایدئولوژیک خود را پیاده سازی کند.

آقای جواهری به همراه همسرشان خانم سپیده فارسی پیشتر نیز بارها علیه مردم و کشور اسرائیل مواضع تند و رادیکال نشان داده بود و این افراد به نام «زن، زندگی، آزادی» در محافل غیرایرانی اهداف سیاسی خود را به نام مردم ایران معرفی می‌کنند.

درحالی جریان چپ ضداسرائیلی در حال بهره‌برداری از نام زنان ایران است که یکی از شهروندان فرانسوی ایران‌تبار نیز در اقدامی تروریستی یک نفر را در پاریس به قتل رساند. سازمان «نه به یهودستیزی» نگران است که مبادا ایرانیان که همواره از حامیان کشور اسرائیل بودند به دلیل اقدام نادرست افراد ایدئولوژیک نام‌شان در جهان به نیکی برده نشود.

تازه‌ها